Tablica Ogłoszeń KS

Komunikat nr 1


25.09.2015 2000

Zmiana instrukcji żeglugi:

12. META
12.1. Linia mety przebiegać będzie pomiędzy nabieżnikiem z zieloną flagą na statku KR na prawym końcu i niebieską boją w kształcie stożka na lewym końcu.
12.2. Jachty, które nie ukończą w ciągu 20 minut po tym, jak pierwszy jacht klasy lub grupy przebył trasę i ukończył wyścig, będą punktowane jako DNF. Niniejszy punkt zmienia PRŻ 35, A4 i A5.


Komunikat nr 2


25.09.2015 2000

Zmiana instrukcji żeglugi:

6. FLAGI KLAS
6.1
  • Flagą ostrzeżenia dla klasy Laser 4.7 jest flaga „Q” MKS
  • Flagą ostrzeżenia dla klasy Laser Radial jest flaga „R” MKS
  • Flagą ostrzeżenia dla klasy Optimist grupa A jest flaga „O” MKS.
  • Flagą ostrzeżenia dla klasy Optimist grupa B jest flaga klasy.


6.2. W przypadku, gdy liczba jachtów zgłoszonych w klasie Optimist prezkroczy 80, zawodnicy tej klasy będą rywalizowali w grupach i są zobowiązani do oznakowania piku rozprza zgodnie z punktem 6.2.b IŻ.

  6.2.a. Podział na grupy zostanie przeprowadzony zgodnie z punktem 25 Regulaminu PSKO. Przydział do grup drugiego dnia zostanie utworzony bazując na wynikach dostępnych do godz. 09.00 tego dnia. Jeżeli w pierwszym dniu zostaną rozegrane 4 wyścigi, nastąpi podział na grupę złotą i srebrną.

  6.2.b W przypadku podziału na grupy, sygnalem ostrzeżenia dla grup będą:
  • dla grupy bez wstążki/złotej (brak oznakowania na piku rozprza) - flaga klasy,
  • dla grupy ze wstążką/srebrnej (oznakowanie na piku rozprza wstążką) - flaga zielona.


14.6 Naruszenie punktów Instrukcji Żeglugi 6.2, 10.2, 13.1, 16, 17, 20 nie mogą być podstawą do protestu przez jacht. Niniejszy punkt zmienia 60.1(a). Kary za te przekroczenia pozostają w gestii Zespołu Protestowego i mogą być mniejsze niż dyskwalifikacja.